• Info om SM 2020

    ❗️Ni som läst artikeln i NSD och vårt inlägg här tidigare har kanske redan förstått att vi inte kommer att köra SM 2020.❗️ Det handlar absolut INTE om att vi bojkottar SM. De har gjort ett fruktansvärt bra arbete och fått ihop en riktigt bra SM-serie och vi hade verkligen hoppats på att kunna försvara SM-guldet denna säsong, men vi får komma igen 2021! 🏁 Vi som team har alltid jobbat tillsammans i med och motgång och att inte kunna åka hela teamet på tävlingar gör också att vårt val känns väldigt självklart. Vi har personer i teamet, supportar och samarbetspartners som dessutom tillhör riskgrupp och vill absolut inte se att någon skulle bli smittad. Vi tar denna period på största allvar och vill verkligen att detta ska lägga sig snart, det innebär att alla måste ta sitt ansvar, följa restriktionerna och vara försiktiga. 😷 Det är som det är just nu och vi får helt enkelt arbeta utifrån det. BMWn kommer ändå göras redo och ska testas ut ordentligt denna sommar. 🚗 Och som vi lovat kommer det självklart både bilder och filmer från testkörningar mm. Vi ska även försöka hinna med lite live från garaget. 🎥 Vi saknar er och läääängtar sååå mycket tills vi möts på tävlingarna igen, tills dess - ta hand om och var rädd om er ❤️ Skulle det vara något speciellt ni skulle vilja se? Skriv till oss isåfall 😃
  • Många bollar i luften

    Lite uppdateringar vad som händer

    Hej på er!

    En liten info om vad som händer nu, motorn är plockad i delar och blocket är skickat till Gävle, Tomas Gustavsson som ska fräsa in nya foder i blocket samt har beställt kolvar och packningar. Topplock har vi fått tag i England och det är på väg till Sverige nu. Stefan Tedestam har gett mig ett kanonpris på topparbetet och då vi haft bra effekt tidigare (och flera SM guld ihop) så är han självklar på det området. Nisse Larsson hade ventiler och styrningar hemma, Turbon är skickad till Vidar Strand för renovering, många bollar i luften men just nu rullar det på.
    Tusen tack för stödet, känns otroligt att så många vill oss på banan.

  • Trägen vinner

    Säger dom i alla fall

    Hej på er! Efter senaste dagarnas peppning så börjar motivationen komma tillbaka, jag börjar med en summering av tävlingen i Strängnäs. Inför tävlingen så testade vi en del och dom testerna resulterade i att vi byggde om bakvagnen, bilen blev otroligt fin att köra och självförtroendet kom direkt.
    Väl framme i Strängnäs så byggde vi om styrarmarna för att få till bättre respons i styrningen. Tack till Rainer Suvi SUVI Performance för dom som vanligt perfekta svetsningarna.
    Väl ute på träningen så testade vi oss fram hur man skall åka 4wd och det kändes rätt bra. Andra träningen tryckte jag på lite hårdare och flytet började infinna sig. Snacka om förvånad då jag fick veta att vi presterat en 3e tid inte lång bakom Erik Fären och Sebastian Eriksson. Dessa grabbar har kapacitet att vinna en VM deltävling så det är inte dåligt motstånd inte. Första heatet så händer något redan i starten, bilen driver dåligt fram och jag håller på snurra flera gånger. Till slut så börjar det låta riktigt illa och jag håller åt sidan. Det visar sig att mellanaxeln gått sönder därav ingen drivning fram.Vi hinner inte repa till heat 2 så den får vi stå över. Återigen tack till Suvi Performance för hjälpen och mina suveräna mekaniker som repade bilen till Heat 3. Väl där får vi på en bra start men på ytter är det ingen ide, jag går in på alternativet direkt och ser att jag åker in meter för meter. Ut på startrakan drar i 3an och då bara bluddrar det till och jag ser vit rök bakom bilen. Trodde det först var turbon men sen inser jag att det är riktigt trasigt. Ridå ner. Felet visade sig vara en insugsventil som gått av och den hamrade både i kolv och topp, fodret på 1an cyl är kass och toppen är fullständigt sönderslagen, turbon är kass pga delar som passerat från kolvar och topp. Med facit i hand skulle man bytt ventiler för det är det enda som inte är bytt i bilen/motorn. Jag vet att denna bil följts av otur men tänkt att bara man gör allt ordentligt så ska de fungera men icke de inte.